Pētījumi un mūsu pieredze rāda, ka būtiska loma mobinga mazināšana ir tieši pieaugušajiem – cik viņi ir redzīgi dažādās situācijās un, vai zina kā atpazīt mobingu un attiecīgi rīkoties.

  • 40% mobinga upuri pamatskolā un 60% mobinga upuri vidusskolā atklāj, ka skolotāji mobinga risināšanā iesaistās „šad un tad” vai „gandrīz nekad”. (Olveus, 1993; Čaraks, Peplers, & Zīglers,

  • 25% skolotāju nesaskata mobingā neko sliktu un līdz ar to iejaucas tikai 4% mobinga gadījumos. (Kons & Kanters, 2003)

  • Vairāk kā 60% skolēnu uzskata, ka pieaugušo iejaukšanās nav efektīva un tikai veicinās pāridarījumus. (Banks 1997; Kons & Kanters, 2003).

2.decembrī Lubānas vidusskolā notika seminārs ”Mobinga jeb vienaudžu savstarpējās vardarbības novēršana skolas vidē!”.

Šis bija praktisks, vienas dienas seminārs skolotājiem, skolas administrācijai un citiem darbiniekiem, kuru darba gaitas saistītas ar skolēniem un klašu kolektīviem.

Seminārā piedalījās Lubānas vidusskolas un Meirānu Kalpaka pamatskolas pedagogi.

 

Seminārā tika apskatītas tādas tēmas kā:

  • Kas ir vienaudžu savstarpējā vardarbība jeb mobings? Kāpēc tas rodas?

  • Izplatītākie mīti un patiesības par mobingu.

  • Skolas loma un darbs ar bērnu. Situāciju analīze.

  • Preventīvās metodes un sadarbība mobinga mazināšanai.

Par šiem un citiem jautājumiem runāja psiholoģe Daina Dziļuma un programmas “Drosme Draudzēties” vadītāja Ilze Zariņa (centrs “Dardedze”).

Semināra noslēgumā katrs dalībnieks saņēma rokasgrāmatu “Praktiskas aktivitātes mobinga mazināšanai skolā”, kā arī citus materiālus.

Semināra noslēgumā katrs dalībnieks saņēma arī sertifikātu.

 

 

 

Skaititajs

Today 0

Yesterday 6

Week 22

Month 141

All 14433

Currently are 4 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions