No 4.-10.novembrim notiek starptautiskā kampaņā „Par nākotni bez klimata krīzes”. Kampaņā piedalās Latvijas Ekoskolas. Šogad

tajās piedalījās arī Lubānas vidusskolas skolēni. Ekopadome organizēja interaktīvus un rosinošus pasākumus.

5. novembra lietus netraucēja aktīvākos 5.-12.klašu skolēnus un skolotājus piedalīties  akcijā „Vairāk velosipēdu”. Uz skolu ar velosipēdu devās 10 skolotāji, vairāk nekā 20 skolēni. 38 skolēni ceļu uz skolu mēroja kājām. Vairāk pārvietojoties kājām un ar velosipēdu, mēs samazinām CO2 izmešus, kuri rada siltumnīcas efektu- planētas sasilšanu.

7.novembrī notika eko orientēšanās, ko organizēja Ekopadomes dalībnieki sadarbībā ar sporta skolotāju Jāni Lejiņu. 5.-9.klašu 11 komandas apmeklēja 9 kontrolpunktus, kuros Ekopadomes pārstāvji uzdeva ar vidi saistītus jautājumus.  Skolēni mācījās sadarboties, orientēties kartē un pilsētā, domāt par vidi. Paldies Ekopadomes dalībniekiem- tiesnešiem Beātei, Montai, Vanesai, Edijam, Aleksandram, Kētai Jutai, Renātei, Lāsmai, Lainei, Ārim, Nikolai!

1.-4.klašu skolēni audzinātāju vadībā darbojās ārā:

2.klases skolēni un skolotāja Astra Šķēle aktivitātes „Svaigā gaisā- domas raisās”  ietvaros pētīja kokus- noteica to sugu, apkārtmēru, mizu, smaržu un citas īpašas pazīmes.

3.klase un skolotāja Astrīda Līcīte devās uz mežu un salīdzināja atšķirības starp agru  un vēlu rudeni mežā- vēroja kā krāsojas lapas, kā garšo ogas.

4.klase skolotājas Anitas Petrovskas vadībā mērīja dažādu koku sugu apkārtmērus, salīdzināja, aprēķināja vidējo.

1.klase ar skolotāju Vitu Paeglīti noslēgs Rīcības dienas,   dodoties uz mežu, lai pētītu un savietotu atrastos atkritumus pēc to sadalīšanās ilguma dabā. 

5.,6.,7.,8.,9.klašu skolēni, vecāku atbalstīti, rēķināja savas ekoloģiskās pēdas nospiedumu. Ekoloģiskās pēdas lielums parāda, kā katra dzīves stils ietekmē zemeslodes attīstības stabilitāti. Jo vairāk tērē pārtiku, enerģiju, jo lielāka kļūst ekoloģiskā pēda. Lubānas vidusskolas skolēnu vidējais ekoloģiskās pēdas lielums ir 2,26 hektāri. Lubānieši dzīvo videi draudzīgi. Skolēni secināja, ka savu ietekmi uz vidi varētu samazināt, šķirojot atkritumus, taupot ūdeni un elektrību, ēdot veselīgāk, audzējot savus augļus un dārzeņus, izvēloties Latvijas produktus, nepērkot nevajadzīgas lietas, vairāk pārvietojoties ar kājām un velosipēdiem, ne auto. 

10. un 11.klašu skolēni veica pētījumu”Manu brokastu (vakariņu) ģeogrāfija”. Četras dienas skolēni pierakstīja pārtikas produktus, ko lieto brokastīs, pētīja to izcelsmes valsti, rēķināja attālumu, kādu prece ceļo pie patērētāja. Secinājumi: daudzi cilvēki strādā, lai saražotu mums pārtiku;  visgaršīgākie un piemērotākie ir Latvijā audzētie produkti;  daudzās Lubānas ģimenēs lieto pašu audzētus dārzeņus, savu vistu olas, pašceptu maizi. Visrūpīgākie, precīzākie, plašākie bija 3 puišu pētījumi. 

Rīcības dienas izdevušās, jo rīkojāmies ilgspējīgas nākotnes vārdā, jaunieši darbojās kā pārmaiņu ierosinātāji, tika iesaistīta visa Lubānas vidusskola un daļa sabiedrības.

                                   Ekopadomes koordinatore skolotāja Ilva Markova

Skaititajs

Today 0

Yesterday 68

Week 178

Month 356

All 8962

Currently are 15 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions